Alla kan inte amma...

Förmiddagen har tillbringats ute, solen lyste helt plötsligt med sin frånvaro så fort jag satte min gröna stövel utanför dörren. Men nu är trädgården upprensad från alla höst tecken och så fort ute möblerna har fått en ny färg är allt fit for fight inför sommaren, massa grillkvällar och trevligt folk.


Innan lilla prinsessan ploppade ut hade jag sett framför mig hur vi skulle mysa när jag ammade henne och så, men under tråkiga omständigheter blev allt helt tvärt emot. Så nu har jag börja tröttnat på alla som tycker snett på en när de får reda på att man inte ammar. Alla kan inte amma. Jag skulle mer än gärna ha ammat.
Så jag tycker att när man ställer frågan- Ammar du? ska man vara inställd på att man kan få två olika svar. Varje gång någon frågar att jag ammar och jag säger nej känner man hur de spänner upp sina ögon och man kan verkligen läsa i deras ögon vad de tänker. Men jag kan meddela att man är ingen dålig mamma bara för att man inte kan amma. Sen anser jag de är en skillnad på att inte kunna amma och inte vilja amma. Jag kan meddela att jag mådde väldigt dåligt över detta i början och även ibland nu förtiden.Jag tycker verkligen det ser så mysigt ut,men vi myser vi oxå vid måltiderna med det blir ändå inte på samma sätt.

Vad anser ni om detta med amning?

Jag tycker det är så mycket hysteri om detta, bebisen ska ligga si och så och sen helt plötsligt ska den inte ligga så eller göra så utan då är det något annat rön som gäller. Jag tycker att man sj skall få sköta sin amning men om man behöver ska man få stöttning och vägledning.



Snuttan fick prova morot/potatispure idag,hon tyckte väl inte det var super gott men hon fick i sig mer än igår då hon endast fick potatis. Men det är bara att prova vidare så vänder det nog tillslut.



// XOXO


Kommentarer
Postat av: lovisa

Jag förstår inte varför de ska vara ett sånt tjat om amning...alla har olika förutsättningar, och det händer olika från person till person...huvudsaken är ju ändå barnet! Om barnet äter och har fått mat och är nöjd, växer och allt fungerar som det ska så är det ju inget snack om saken. Jag vet allt vad du har gått igenom och jag tycker ändå att du är en underbar mamma!

2010-04-18 @ 18:19:07
URL: http://trollungenlovisa.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tack lollo, sånna kommentarer värmer verkligen...=)

2010-04-18 @ 20:25:19
Postat av: sandra

Du e som lollo säger en underbar mamma! folk som inte vill ta reda på varför, är det bara att glömma. de som frågar vidare e de som verkligen bryr sig! jag vet även jag vad du har gått igenom å du e en topppen mamma !

Kram ...

2010-04-19 @ 19:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0