Babyboom...

Som det verkar nu så är det en babyboom, har många i bekantskapskretsen som ska ha barn lr har fått.Tycker mig hela tiden se gravid magar överallt,läser gravidblogg efter gravidblogg detta gör att suget efter en till ökas. Jag saknar faktiskt lite tiden då det var okej att vara lite rund om magen, att få äta vad man vill och hur mycket man ville utan att någon tittade snett på en, att få vara lite sur utan någon anledning (det vara bara att skylla på hormonerna), att få gråta utan någon anledningen (skyll på hormonerna åter igen). Det jag saknar mest är dem så gladde sig åt att vi skulle få tillskott, på något sätt så försvann dom flesta när lillan kom ut.

Jag ska inte säga att de inte är underbart nu när hon äntligen ligger i min famn, men på något sätt så försvann man ur bekantskapskretsen.

Klart vi ska ha flera barn och visst vi kan skaffa nu om vi vill, men det får vänta några år, dags att skaffa sig en karriär och fast inkomst oxå.

Jag önskar alla nyblivan och blivande föräldrar lycka till och kan bekräfta att det är det bästa som kan hända. Klart finns det motgångar med att skaffa barn, men då hjälper det med att titta på det lilla knytet som ligger brevid så förändras allt. Jag ska inte ljuga med å säga att allt e super bra jämt, för det är de inte, men livet går ut på att klara av motgångar.

"Efter regn kommer sol sken".
"Bakom varje motgång döljer sig en framgång."



                  Vem kan motstå detta...=)



Nu min älskade läsare och vänner behöver jag eran hjälp, min kära sambo fyller 26 nästa vecka.
HJÄLP?! Vad köper man till en 26-åring?


Sedan skulle jag även vilja ha lite kommentarer om min blogg, har tyvär inte så många läsare och ännu mindre kommentarer. Och jag vill att ni är ärlig, vad är intressant att läsa om och vad är intressant.
De sägs att blogga är som att skriva dagbok, så egentligen är den mest till för min egna skull, men det är alltid roligt och höra vad andra tycker.

Nej som blivande förskollärare skrivar jag:
                    Tack för idag, slut för idag...=) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0