En liten sammanfattning av det mesta...

Tänkte att jag skulle skriva en liten sammanfattning av livet som mamma hittills med tanke på att denna blogg handlar om mitt liv som nybliven mamma.
Kan inleda med och säga att idag vaknade prinsessan före tuppen, men jag kan ärligt berätta att jag har inte längre svårt att gå upp tidigt längre, trodde att det skulle bli jobbigt att aldrig mer få sova så länge man vill men man kommer ini det tillslut.


Att föda barn är nog den törsta upplevelsen man kan vara med om och med tanke på att det endast tog tre timmar för mig och få ut min lilla älskling så skulle jag kunna föda barn i morgon. Det jag tyckte var värst var tiden efteråt, självaste läkningsprocessen. Tycker det är så otroligt att man kan ha något i magen som växer och som helt plötsligt kommer ut som en liten människa. Tiden efter förlossning var till och börja med en dans på rosor som sedan gick över till vissna rosor då amningen började krångla och vi fick övergå till mjölkersättning. Efter att detta hade lagt sig kom ett nytt bakslag, helt plötsligt inser man att ens liv aldrig kommer bli som det har varit, det var en då en period med tankar och funderingar. Men efter många samtal med när och kära men även utomstående så blev livet som en dans på rosor igen. Denna lilla individ som jag har fått i mitt liv har varit helt underbar och snäll från den stunden hon kom ut, hon sover hela nätterna och är sällan ledsen och gnällig utan någon anledning. Så jag ska skatta mig lycklig att ha ett sådant barn.
Det har varit perioder med oro då hjärtat t.ex åkte på en redig förkylning eller när inte bajsen kommer på flera dagar eller när hon föll ur soffan. Men tänker vid sådana tillfällen om man gör rätt eller om man gjorde rätt. Skulle man ha gjort något annorlunda. I vissa situationer känner man sig som en dålig mamma då man inte följer "MALLEN".Livet i nuläget som mamma är helt underbar då gumman utvecklas och gör nta saker varje dag.
Ellas utveckling inuläget ser ut som sådant:
- Har börjat äta lite fast föda.
- Börjar få tänder
- Ligger och jollrar som bara den.
- Sprattlar och rör sig som värsta atleten
- Fokuserar på specifika saker
- Flyttar en sak från ena handen till den andra.
- Förflyttar sig på rygg men bara korta sträckor.
- Vill gärna vara med i smeten
- Gråter när hon ser människor hon inte sett förut eller på ett långt tag.
- Intresserar sig för andra barn.
- Ler bara man sticker fram huvudet
- Skrattar högt och ljudligt när hon tycker något är roligt

Så min vardag bjuder på många underbara och glada stunder då men hela tiden får vara med i prinsessans framsteg.



Några funderingar, fråga bara...
//XOXO


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilket fint kort på älsklingen:) vem kan ha tagit de;) hoppas det är bra med er idag efter lite sömn på lillen igår kramar

2010-04-28 @ 10:27:48
URL: http://trollungenlovisa.blogg.se/
Postat av: katarina LL

Hej! Vilken underbar bild det ser bara ut att hon vill ropa "MAMMA" o sträcka upp armarna!!!

Ta hand om denna underbara tid den går så fort,,,,O ta hand om varandra ;)

kram på er alla!!

2010-05-12 @ 08:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0