En trevlig helg...

Har haft en mycket trevlig helg, har haft syrrans äldsta unge här hos mig och vi har hittat på massa kul.

Fredagen bjöd på middag ute på stan med mamma J och E. Sedan drog vi vidare till Scala teatern och såg på musikalen Annie. Har aldrig sett filmen Annie men nu måste jag göra det för dom som gjorde musikalen var suveräna, hur duktiga som helst så då måste jag se om filmen är lika bra.


Lördag dagen inleddes med en sväng till Husdjursmässan i Hästviken på Hammarö men jag kan meddela att det var en besvikelse. Jag har inte missat många mässor genom åren och kan meddela att sen dom flyttade ut den dit har det bara blivit sämre och sämre. Jag minns när det var på Färjestad, man kunde gå på mässan i flera timmar och ändå hade man inte hunnit titta på allt ordentligt. I år gick det på max 20min att gå igenom allt det kallar jag fiasko. Om det inte sker en förbättring tänker jag bojkotta husdjursmässan framöver,för inte nog med att det var ett fiasko så är det inte särskilt billigt att gå in på mässan heller och då tycker jag att man inte ska kunna gå igenom allt på 20min. Men jag kan meddela att jag hade med mig en mycket stolt systerdotter hem då hon fick hålla i en orm och ta kort...Hon sken som en sol och visade stolt upp sitt kort för alla.




På lördags kvällen kom L hit för att umgås lite med mih och J då våra göbber var ute på stan och firade min sambo. Vi lagade mat, såg på körslaget samt tittade lite på gammla kort.



Kan meddela att potatis inte var särskilt populärt hos min prinsessa, så jag införskaffade en morot/potatispure burk igår för att se om det duger för gumman. Mer om hur det går med fastföda kommer att gå som en rödtråd i mina inlägg framöver.




Idag har jag tänkt och ta tag i trädgården igen om vädret tillåter det vill säga. Just nu i skrivande stund är de soligt ute fast det blåser lite. Hade hört att de inte skulle bli så bra väder så jag kan meddela att jag är rätt förvånad. Men jag slår vad om att när jag väl tar mig ut som kommer väl skiten.




Hoppas ni har haft en trevlig helg och får en fortsatt trevlig helg av det som är kvar.

//XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0