För mycket tid...

Jag har insett att när man går hemma får man för mycket tid över till att tänka, både positiva och negativa tanker.
Något som jag tänker på väldigt ofta och som kan verka konstigt är, när man skaffar sig ett husdjur är man medveten om att de kommer försvinna ifrån en utan man vill de lr inte och de kommer inte bli så gamla man vill hoppas på. Även om man är medveten över detta blir sorgen ofta olidlig. 

Sedan går tanken över till något annat man har fått sina ägor ett barn, som kommer finnas med en hela livet tanken om att mista eller att de kommer hända detta barn något gör så det knyter sig i magen, det är nog bland det värsta som kan hända. Kanske låter lite hemskt men en hund lr katt kan man skaffa ny och banden försvinner efter ett tag, men ett barn kan inte ersättas med något annat då man har burit runt det i nio månader, men har kämpat i timmar för att få ut det och när barnet väl ligger där på magen finns det inget annat viktigt i livet.
Så jag hoppas verkligen att det inte händer mitt barn något, skulle aldrig någonsin kunna sluta sörja och jag tror att man lägger den mesta skulden på sig själv.

Nej nog pratat om tråkigheter...


Mina älsklingar



Efter våra förkylningar och sjukdomar har vi nu tillfrisknat så pass mycket att jag och prinsessan ska åka in till mamma/barn gruppen i dag, ska bli så skönt att får komma ut och få träffa lite folk.


Nej dags å sätta igång med sysslorna här hemma innan vi ska ut på äventyr.

Ha en bra dag mina vänner...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0