Hemma mamma

Då har man blivit en riktig hemma mamma, tog mig en sväng och handlade förut och de behövdes kan jag lova. Men med tanke på att ekonomin är lite dålig när man är hemma så använder man allt som går. Så med mig till affären hade jag fyra svarta sopsäckar med pant samt två rabatt kuponger på 25 kr vardera, handlade sedan enligt konstens regel, tog sådant det var erbjudande på. Men innan min shopping runda var det bara att panta alla flaskor och jag kan meddela att det tog 45minuter.



Dagen har för övrigt bestått av en tur till IKEA med A-L samt lilla E, vi han med två runder genom varuhuset samt fika men även massa mammaprat. Drog sen en snabbis till mamma där jag helt plötslig ådrog mig ett bank ärende, besökte först Swedbank där jag fick vänta i 15 min, som visade sig vara 15 min i onödan då pengarna jag skulle sätta in inte skulle komma in på kontot idag, så det var bara att dra vidare till kontohavarend bank för att vara säker på att pengarna kom in idag, så med raska steg och med ella i bilstolen på armen drog vi vidare till nordea. Väl där hade jag endast tre före mig, de skulle väl inte ta så lång tid tänkte jag men tvi fick jag för det. Det tog 30min innan det var min tur och under den tiden han bebis vakna och hon var inte på sitt bästa humör.Så där dtod jag och vaggade en unge fram och tillbaka. Eftermånga om och men var det min tur. jag kan meddela att 30 min var kort vänte tid för när jag kom dit var vi endast 4 kunder på banken när jag gick var det nog närmare 14 kunder i kö. Så jag är glad över att jag gör alla mina bankärenden över nätet. 


Väl hemma efter mat handlingen dök C upp, det blev mycket snakka om graviditet, förlossning och barn kan jag lova. Nu sitter jag här som vanligt i min ensamhet då båda mina älsklingar har somnat som stockar. Men det är så kvällarna ser ut på detta bygge. Morgon dagen bjuder äntligen på mamma/barngrupp ska även passa på och väg och mäta min lilla prinsessa.


Hemma mamman har även idag lagat potatispure till lillan och jag kan lova det var mer populärt än det köpta, tänkte även laga till morotspure i möra. Lilla gumman är så söt när hon äter, första och andra skeden går bara utav farten men när tredje skeden kommer är det stopp, du skulle inte ens få upp munnen med något verktyg. Då sticker jag fram flaskan och då kan jag meddela att gapet blir stort. Men får sig ett gott skratt varje gång.


Nej nu får det vara nog för idag, höres mina vänner...=)

// XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0