Egen tid...

Nu på sistone är man väldigt tacksam över dom korta och få stunder man får egen tid. I början av mamma tiden kunde man inte lämna prinsessan en enda stund, man hade med henne överallt och då menar jag verkligen överallt. Nu när mini har blivit lite större och fått lite andra vanor och blivit mer rörlig kan ni nästan räkna ut att de blir mer att göra för mig med. Man måste vara med lite mer, när hon var liten så sov hon större delan utav dagen, nu är hon istället vaken större delen av dagen detta sliter väldigt på en kan jag erkänna. Så nu är man bara tacksam över dom få minuterna man får ensam på toaletten för att samla krafter.
Men igår hade jag min första egen tid på länge, lämnade av bebis hos hennes farmor och drog mig ner till stan för diverse inköp, unna mig även tre par nya skor, då de skor jag hade innan graviditeten ej går på mina fötter längre pga att fötterna har förändrats enormt efter sin tid som vatten fyllda ballonger.



Efter min egen tid på staden drog jag och bebis till barnens hus för att införskaffa insektsnät samt solparasoll till barnvagnen. Sedan blev de säkerhets infromation med mamma/barngruppen. Fick höra många läskiga historia om hur barn har dött när de trilla över bestikbehållaren i diskmasiknen. Visste ni att dom två vanligaste fallskado ställena är:
1. Fall från vanlig köksstol
2. Fall från föräldrarnas säng
Visste ni att t.ex den vanligaste dödsorsaken i hemmet för små barn är drukning.
Denna infromations tid fick mej verkligen att tänka om hur de ser ut i vårat hem, vad kan våran lilla prinsessa skada sig på. Hur ser våra möbler ut, sitter dom fast i väggen. Man blir faktiskt lite nojig för självklart vill man inte att ens eget barn ska skada sig. Vi kan inte hindra att dom skadar sig men vi kan se till att skadorna blir lindriga.
Nu för tiden finns det så mycket säkerhets prylar som de räcker och blir över. Men allt handlar ju om sunt förnuft.


Dagen fortsatte med en sväng till min moder, där prinsessan fick sig en lite dusch i värmen och jag fick goda laxsmörgåsar. Blev en shopping sväng på nya favvo affär "Ica kvantum välsviken", sedan förbi syster för att låna lite kläder som ev ska bäras på festen på lördag. Väl hemma blev de upplockning av varor, hann även med den dagliga promenaden innan rumpan placerades i soffan med mat och kvällens tvprogram...


Dagen idag bjuder inte på något särskilt, ska försöka ta mig ut i solen för att ändra hudfärgen lite, den har för närvarande färgen vit, tänkte att den kunde bli lite brunare till minis dop nästa helg.


//xoxo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0