En sammanfattning av mycket

Tänkte jag skulle ta mig i kragen och få till ett inlägg om vad som har pågått i detta bygga på senaste tiden...

Anledningen till dålig uppdatering är att jag har haft fullt upp med planering inför min prinsessas dop som gick av stapeln den 12/6...Saker som ska handlas, hus som ska städas samt att fördela ut lite arbetsuppgifter hit och dit.
Vi hade dopet i våran trädgård vilket göra att man får lite mer att göra och planera. Partytält som ska hyras och sättas upp, utemöbler som ska lånas här och där,blommor som ska plockas, dop bord som ska ställas iordning.
Men jag kan meddela att dopet blev mycket lyckat även om inte vädret var på våran sida, så verkade alla gäster nöjda och lika så vi. Ella fick många fina presenter som hon kan har mycket bra användning av framöver.

Så jag kan nu meddela och min prinsessa har nu fått sitt namn: ELLA Cecilia Larberg.



Min prinsessa har nu kommit till ringa ålder 6månader, tänk att hon redan är ett halv år, Tycker de var igår som de var dags att trycka ut denna lilla skapelse. Så jag tänkte att jag kanske skulle dela med mig av min förlossningsberättelse, fast i light version:
10.20 morgonen den 15december gick min slemopropp, snacka om en chock när man går upp som vanligt, håller på och klä på sig så börjar de rinna massa blod. Efter mycket trokande, så ringde jag ett samtal till förlossning, där dom bekräftade är jag kommer få barn inom dagarna. Med tanke på att min sambo skulle in och jobba som hängde jag och alla mina bb-väskor med in till stan ifallde skulle dra igång ordentligt.
Under dagen som gick hade molande värk och lite smä värkar med ca.20-30minuters mellanrum.
Vid fem tiden drog vi oss hemåt, värkarna var fortfarande väldigt svaga, framåt halv åtta tiden började dem bli lite starkare men fortfarande med 20-30 minuters mellan rum. vid halv nio tiden var värkarna tätare och starkare. Ringde då ett samtal till förlossningen för att höra hur jag skulle göra, fick svaret att ta mig en alvedon och ställa mig i duschen. Sagt och gjort där ställde jag mig och kunde ha stått i en evighet om inte varm vattnet hade tagit slut. Efter en lång dusch satte jag mig ny duschade i soffan med rena kläder, då insåg vi att de kanske var dags att börja ta tid på värkarna. Efter att ha haft 3 minuter mellan värkarna i 20 minuter bestämmde vi oss för att åka in. När vi kom fram till förlossningen vid kvart i tio tiden fick vi ringa på en klocka och vänta på att någon skulle öppna. Och jag kan meddela att dom få minuterna de tog för dom att komma ner kändes som en evighet, han till och med två värkar under tiden och då kan jag meddela att det endast var knappt minuten emellan. Ni som har gått in vid förlossningnsavdelningen vet att det inte tar särsklid långtid att tar sig till självaste förlossningen och under den korta färden han jag med 3 värkar. Väl inne på rummet började vi diskutera alternavtiv smärtlindring och kom fram till att börja med lustgas och då var kl, 22.00. Tiden gick och efter en och en halv timma ville jag har epuidral men fick svaret att dom inte skulle komma förens efter en halvtimma, jag var vid denna tiden 6cm öppen när jag kom in var jag 3cm. När narkosläkaren kom vid kvart över tolv tiden och skulle sätta epuidralen var de inte ens minuten mellan värkarna. Vid halv ett kom de fram till att de inte var någon ide att sätta nått då jag var fullt öppen. Så de vara dags att börja krysta och jag kan meddela att jag hade sagt i 20minuter att jag måste krysta. Kl. 00.58 var min prinsessa ute och det var en helt underbar känsla trots att man var helt utmattad....nog det mest underbarste jag har varit med om trots att smärtan är olidlig, men vilka superkrafter man som man inte trodde att man hade...vill gärna har fler barn=)



Ella på patient hotellet 16/12-2009


veckan som gått har bjudit på en sväng till ellas faster, där vi även träffade T & M. var idag iväg till bvc då jag tycker bebis har gått ner lite, då vi har börjat med fast föda. men min lilla prinsessa nöjer sig endast gröt och hur roligt känns det att endast ge henne gröt varje måltid. men idag äntligen fann vi de rätta biffstroganof. vågen idag visade 7030gram,så här har hon gått upp.

veckan fortsätter med förberdelser inför midsommarfesten, ska bli mycket trevligt. Hade lite panik idag då vi ej har fått tag i något partytält. Vi hade tänkt oss att köpa ett på Biltema men de visade sig att de var slut och att de skulle ha kommit in fler igår men hade inte kommit några. tog mej då en sväng till rusta och vilken tur jag hade där fanns det ett enda litet gnutta partytält och väntade på mig... Nog för att de sägs att de ska bli fint väder på midsommar så vill man ändå vara säker ifall väderguden bestämmer sig för något annat.


Ne,nu får de räcka för denna gången, ska lägga lilla bebis och vänta på att sambon ska kommer mat...=)

//xoxo 


 


Kommentarer
Postat av: Annsofi G

Hej!

Hittade hit via fb.

Kul att läsa din förlossningsberätelse! Tänk va olika det kan vara. Själv krystade jag i tre timmar! Men det gick ju bra tillslut=) Och som tur är så har jag redan glömt hur ont det gjorde och gör gärna om det om några år!

Kram!

2010-06-23 @ 22:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0