En mycket trevlig kväll...

Igår hade vi K och T på besök, vi avnjöt god mat. Till varmrätt blev det potatisgratäng, fläskfile och sås. Till efterrätt hade K gjort en mycket god jordgubbskaka...Självklart avnjöt vi goda drycker, så som öl, vin och cider, inga mängder men för sällskapet skull. Titta även på melodifestivalen, v0 iansåg inte att rätt låt van, grabbarna hejade på Timotej men till slut kom de fram att de endast hejade på dem för de var blonda och snygga. Det stärcker ju verkligen förtroendet hos en nybliven mamma, där brösten ser ut som blöta lovikavantar, magen hänger som hos ett riktigt hängbuksvin och jag behöver ej har byxor på mej då det ser ut som om man har på sig en bastkjol. Sj hejade jag på.....? Ingen....

Jag måste även skryta lite om min underbara dotter. Från den dagen jag fick reda på att jag skulle bli mamma satt man hela tiden och funderade på hur allt skulle bli, man fick den ena berättelsen efter den andra berättad för sig. det var allt i från kolikbarn till bajsbarn, jag minns inte allt. Detta gjorde att man förställde sig det värsta. Men nu kan jag meddela att inget av historierna stämmer in på mitt barn. Hon är nöjd konstant, oväsen stör henne inte hon somnar som en stock ändå. Igår kväll somnade hon inte direkt efter åtta målet, vi andra satt och skratta och så lilla Ella låg brevid och ville vara med och se vad som pågick. Man har hört om dessa barn där man inte ens får nysa utan att de vaknar tack gode gud för att mitt barn inte blev så. Men jag anser att barn blir vad man göra som till, om man har inställningen att allt ska vara knäpp tyst så blir barnen känsliga. Sen tror jag även att de beror på hur man var när man var gravid. Om man var den som satt hemma i tystanden eller den som var ute i oväsnet.

Nej nu är det dags för lite mat, tror jag ska bjuda på korvstroganof och ris idag, sen blir det 11-års kalas innan jag ska iväg och träna, nu jvl ska jag ladda inför Beach 2010 I´m gonna be a hot mama....=)




Mamma hjärta ville bara säga hej...=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0