En trevlig dag...

Hade en mycket trevlig mamma/barngrupp igår, blev mycket prat och skratt e så skönt och träffa andra mammor och höra hur deras vardag fungerar, det ärskönt att kunna prata med någon som vet hur det är å vara nybliven mamma. Gjorde även månadens bästa fynd, en mamma i gruppen hade skaffat sig en portionsburk till ersättningen, för er som inte förstår vad jag pratar om ska jag förklara. Som nybliven mamma är man helt inställd på att amma sitt barn men som synd vad så slutade jag producera mjölk pga infektion i boobsen, så det var bara att ge ersättning. Att ge ersättning innebär det att man har med varmt vatten och pulver med sej vart man än befinner sig. Har tidigare förvarat pulvret i påsar, så när det var dags för mat såg det ut som jag drog upp små knarkpåsar, men nu har jag införskaffat denna förträffliga uppfinning. En burk som är uppdelad i tre fack så man har med sig tre måltider i en lite burk alldelse perfekt...=)...Mycker nöjd mamma...


Hade syrran och minsta på lunch idag, L dök upp på äppelpaj. Det blev mycket prat och skratt. Framåt kvällen drog syrran och minsta hemåt, L fick stanna kvar och hålla mig sällskap även denna kväll. Vi myste med tacos och på tv-schemat stod det room service och grey´s. Göbben jobbar sista natten denna vecka vilket känns mycket bra. Morgon dagen bjuder på lunch hos svärmor samt fotbollsträning.

Har något som trycke mig hela tiden, är så besviken på alla som hela tiden pratar om att de ska komma och hälsa på, jag säger varje gång att de är välkomna bara att höra av sig. Men ingen hör av sig och jag har verkligen inte orken att hela tiden ordna och bestämma träffar. Så nu har jag gett upp och är oerhört tacksam för dessa få som verkligen tar sig i kragen och kommer hit, det värmer verkligen. Klart jag kan flytta på mig, men ibland så orkar man bara inte...
Skulle aldrig klara utan min syster och absolut inte utan min "nanny" L. Dom ställer upp i alla lägen...Tack för att ni finns...=)




Nej nu har jag tjötat färdigt för idag och ska glädja mig åt dom som finns och bryr sig...natti natti...=)

Kommentarer
Postat av: Hille

det finns så många bra uppfinningar som man inte har en aaaning om ;)

2010-03-24 @ 22:59:48
Postat av: Ann-Louise

Burken är toppen!

2010-03-25 @ 20:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0