Första gången...

Fick uppleva mycket första gången saker igår eller hela helgen rättare sagt.
Som jag skrev tidigare inlägg så hade vi hela helgen planerad,men inget blev av och detta för att snuttan blev sjuk. Så mitt första första gångs sak var att man som mamma fick avboka allt planerande och det är noginte sista gången. Det är sånna situationer som man får en upplysningen om att det har skett en stor förändring i livet. Om det bara hade varit jag och sambon som varit sjuka hade vi smällt i oss några alvedon ich dragit i väg, men som ansvarsfull mamma jag vill vara bestämde jag att så gör man bara inte med en bebis på 3 ½ månad.



Andra första gångs saken var att jag blev ner skjuten över hela magen med bajs. Jag vet att de låter inte särsklit fräscht men det sådant man tydligen som mamma får stå ut med. För bebisar kan inte riktigt kontrollera vad de gör. Anledningen till denna dusch var att snuttan fick världens magknip så det vara bara att ta till termometern för att hjälpen henne och får ut gaserna,men bebis tog i så och det var ett sådant tryck i magen så jag fick en härlig dusch av bajs på magen...det vara bara tacka och ta emot...=)


 


Dagen i dag bjuder på en sväng till skogen för att plocka lite ris som ska prydas med fjädrar, måste ju påska till det lite i detta bygge. Även påskgubben kommer hit en sväng (min fader vill säga) för att lämna påskägg till snuttan. Annars blir det en lugn dag, alltså en dag som alla andra dagar...=)

Hoppas ni får en trevlig dag, så höres vi en annan dag...=)
 


Kommentarer
Postat av: Hille

Iuuuh va äckligt! Jag är nog inte riktigt redo att bli mamma än :P duktig du!

2010-04-02 @ 21:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0