Känns så himla skönt...

Träning

Från Wikipedia
Träning är ett
samlingsbegrepp som syftar till ett flertal aktiviteter som är menade att förbättra eller upprätthålla en förmåga(kapacitet).

Fysisk träning är i sig nedbrytande och förbättringen (kapacitetsökningen) kommer först vid vila, då kroppen/nervsystemet återhämtar sig och "skapar" en så kallad superkompensation. Träning är vanligt förekommande inom sport och idrott. Men desto viktigare är det att äta efteråt så kroppen får något att bygga musklerna med.

Träning blir mer effektiv om en träningsplanering med
 träningspassens antal och omfattning och tester finns inlagda.

Människan har troligtvis i flera tusen år haft insikten att det är
möjligt att påverka sitt psyke och sin fysik genom olika aktiviteter[källa behövs].

När man tränar blir pulsen högre. Detta beror på att kroppen behöver mer blod och då börjar hjärtat pumpa ut mera blod. När hjärtat pumpar blod är det hjärtklaffar i hjärtat som öppnas och stängs, det är de klaffarna man kan höra när man känner hur hög sin puls är.


Ännu ett träningspass avklarat,känns så skönt att äntligen komma igång med träningen, synd bara att kroppen inte riktigt orkar med, jag vill mer än kroppen. Idag på träningen så knöts sig musklerna i ena låret, kunde inte sen ta i så mycket som jag ville men jag fortsatte i allafall och tränade, längtar så till på tisdag, då är det dags igen. Även om träningspassen är jobbig så känns det så himla skönt när jag har klarat av det, för då vet jag att jag är ett steg närmare min förgånga kropp och vikt.

Helgen har för övrigt varit mycket trevlig. En lung och mysig fredagkväll med familjen, mat och lets dance. Lördag bjöd på sällskap i form av mamma och hennes gubbe, mat, vin och körslaget. Idag söndag har varit en mycket lugn och mysig dag med inslag av träning.

Denna vecka kommer bjuda på mycket äventyr, mamma/barngrupp, vårvisning i alster och mamma,pappa, barn mässa. Kommer även denna vecka få ett antal ensamma kvällar och nätter då sambon jobbar och samlar in pengar till familjen.

Nej nu ska jag krypa upp i sambons knä, ha en fortsatt trevlig kväll mina läsare.

Kram kram =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0