5 månader (känsliga läsare varnas)

Idag är det exakt 5 månaders min lilla prinsessa tittade ut kl var 00.58. Efter totalt 3 timmar på BB så kom hon ut som en katapult, bakstavligt talat. Har nog aldrig varit mer om någon så känslomässig situation som då, tänk att det man har bärt runt på och som har frodas och växt i min mage helt plötsligt ligger på mitt bröst. Något som har fascinerat mig på sistone nu när lillan har blivit större är hur otroligt det är att jag har tryckt ut en bebis ur min ..., när det annars kan vara jobbit att få in en tampong.
Något som sliter väldigt hårt på mitt pyske just nu är att inga kläder sitter som dom ska,man läser om andra som redan efter 2-3 månader kan ha samma kläder som dom hade innan dom blev gravida, men inte jag. i mina vanliga kläder ser jag gravid ut och om jag sätter på mig mamma kläderna så trilla dom av mig. vet inte vad jag ska ta mig till.Ja,jag vet att det enda som hjälper är att träna, men det är inte särskilt roligt. Har iallafall börjat med dagliga promenader på 1-1½ timme. Men det sägs ju att det tar upp till ett år innan kroppen är helt återställd, men man vill att det går fortare, men man får se det som sådant att kroppen har blivit då här pga något underbart, så det är egentligen värt de.








Gårdagen tillbringades i god vänner sällskap, årets första grillkväll där man kunde sitta ute hela kvällen. Det bjöds på godmat, berusande dryck och mycke snakka. Å trevligt var de oxå.

Dagen har hittills bjudit på hushållssysslor och ett bad för bebis. Ska snart ladda om för att ta en sväng till bergvik och sedan tillbringa kvällen i en biosalong till bästa L.


Börjar få lite ångest för morgon dagen då liten ska få sin andra spruta. Tycker så synd om henne.

Nej nu ska jag ladda batterinerna lite innan det e dags igen...=)


//xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0