En tillfällig period förhoppningsvis...

Min lilla prinsessa har för närvarande blivit ett litet monster då ingenting duger, hon som tidigare kunde nöja sig med vad som helst hur länge som helst har kommit in i en period som förhoppningsvis bara är tillfällig där hon endast nöjer sig med saker för en kort stund. Hon har även kommit på hur man gör när man vänder sig från mage till rygg men har ej kommit på hur man gör för att komma tillbaka vilket gör henne mycket förbannad. Jag kan meddela att snuttans tillfälliga period tar enormt på psyket. Man kan nu inte längre göra massa saker när hon är vaken då hon helst vill att man nästan ska sitta på henne, vill inte vara sj en enda sekund. Och när man väl har tid och göra nått är man bara för trött att göra de. Sedan är de massa andra saker som ställer till det med mitt psyke. Man undrar ibland om man verkligen inte kan få vara lycklig och njuta av livet. Men tydligen anser en del att de själv mår mycket bättre av att ställa till de för andra. Får se hur allt detta ter sig eller kommer det ske en stor förändring inom snar framtid.


Vet att jag har varit dålig på att uppdater man som jag skrev i mitt tidigare inlägg så har jag inte haft någon motivation men förhoppningsvis kommer den tillbaka.
Veckan har bjudit på shoppning, kalas, äventyr till örebro, mors dag firande, använt mina gröna fingrar har även umgåts med penseln. Har vissa dagar önskat att dygnet har haft fler timmar då mitt trädgårds projekt har fått väntat till kvällen då prinsessan har somnat, det har lett till att man har inte dragit igång med ute fixet förens vid nio tiden på kvällen...


Ja jag vet att det är mycket gnällande i detta inlägg men det är inte endast en dans på rosor när man blir mamma, är så avundsjuk på alla mammor som redan efter en månad efter födseln kan få på sig sina kläder dom hade innan, jag sj kan inte ens använda något in min garderob, ja jag vet att det endast är jag som kan göra något åt detta men har inge lust, ork eller motivation. Jag tar mina dagliga promenader men tydligen funkar inte dessa på min kropp. Och att börja träna på något gym är ingen idé då min inkomst knappt räcker till de viktigaste. Skulle t.ex. behöva inhandla massa nya skor och kläder då min garderob som sagt inte går att använda. Men jag får se det som sådant att jag har fått något underbart av detta.


Veckan bjuder på, fika hos syster, en tur på stan för att inhandla det sista till dopet, mamma/barngrupp, date med prästen, helgen bjuder på bilutställning, 20års fest, trädgårdsarbete och som dom andra vekckorna de dagliga promenaderna.


 

//Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0