Fredag igen...

Då har åter en vecka slut, tycker veckorna går väldigt fort.
Denna vecka har bjudit på bvc besök, kalas i mängder, tog oss även sväng i Mariebergsskogen och trotsade vädret eller rättare sagt vi hade tur. När vi kom till M-skogen lyste solen och värmen var olidlig efter ett par timmar började regnet komma och drog vi hemåt. Väl hemma kom åskar på besök och jag kan meddela att han inte är min bästa vän. Efter att det värsta ovädret hade lagt sig drog vi en sväng till bergvik för att handla diverse saker som min lilla prinsessa behöver.




Helgen bjuder inte på särskilt mycketdet enda som är planerat är att C kommer på lunch besök annars så ska denna helgen gå ut på att iinte ha några krav eller måsten ska försöka njuta av allt underbart jag har runt omkring mig och glömma allt de tragiska för en stund, nog för att de inte går att glömma men ska försöka och inte tänka och prata om de utan bara njuta av en helg tillsammans med familjen.




När man nu har blivit mamma så blir det att man automatiskt prenumerar på tidningen "vi föräldrar", igår innan jag gick och la mig lästa jag en artikel om hur mammor i fattiga länder ser sin graviditet som sin död att de inte finns tillräckligt med kunskap och vård att får. Inga kontinueliga besök hon barnmorskan och när de ska föda får de oftast ta hjälp av grannen eller någon annan kvinna i familjen. När jag läser detta blir jag så oerhört tacksam över att leva i ett land där kunskapen och hjälpen finns. Men blir genast tacksam över allt man har. När man blir gravid i sverige är det de lyckligaste man kan bli i vissa länder handlar graviditet om oron att dö. Tycker det är så tragiskt.


Lite bilder från äventyret i M-skogen

En trött bebis på väg till M-skogen


Efter många försök att hålla henne vaken tills vi kom fram fick L tillslut ge upp då inget fungerade


Undrar vad som fångar våra blickar



Djuren intresserade henne inte särskilt, det var roligare med staketen
(kolla in världens underbaraste dubbelhaka)



Hemma efter äventyret till M-skogen, sitter och lyssnar på när åskar hammrar och spikar ute.


Hoppas ni alla får en trevlig helg.
//xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0