Instruktionsbok

Idag bar de iväg till BVC för att väga och mäta prinsessan, hon väger nu närmare 6kg min lilla klump. Tänk vad hon växer å vad tiden går fort. Igår vände hon sig nästan, e så roligt å sitta och titta på en när hon ligger och leker å grejer för det händer så mycket nytt. Vi tog oss även en sväng till öppnaförskolan och hämtade avtrycken från hennes fot och hand, de blev så fint. Så nu står den och visar upp sig i bokhyllan.

Mitt lilla hjärta endast några minuter...Älskar dig bebis...=) 


Har hänt mycket nu den senaste tiden, vilket ha fått mig och inse att jag kanska ska skriva en instruktionsbok som heter "Hur man tar reda på saningen". För det verkar vara väldigt svårt att göra för många människor. Jag tänkte jag skulle forma den på samma sätt som med instruktionerna man får med när man ska sätta ihop Ikea möbler. Alltså i punkt form, steg för steg samt bilder. Väldigt pedagogiskt.
Ett litet utdrag hur det kan se uti min bok "Hur man tar reda på saningen":
1. Kolla först upp vem det hela handlar om
2. Ta reda på nr till de vederböriga (om du ej inte redan har det)
3. Slå nummer
4. Presentera dig
5. Berätta varför du ringer ( kanske boka in ett möte öga mot öga)
6. Låta den vederböriga berätta
7. Ställ frågor.
8. Lyssna på svaren
9. Säg vad du tycker
10. Nu kan du får döma och prioritera faktan.
(Bilder kommer senare)

Bara ett litet utdrag men jag tror de kan bli riktigt bra, lr vad tror ni?

Nej nu får de räcka för idag....

//xoxo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0